مراحل روند تبلیغات

“تقاضای جمعی تقریبا به طور کامل از طریق توسعه تبلیغات ایجاد شده است”

کالوین کولیج در کتابخانه عمومی نیویورک .

برای توسعه تبلیغات و برای دستیابی به بهترین نتایج، باید گام به گام مرحله تبلیغات را دنبال کنید.

مراحل مربوط به روند تبلیغات عبارتند از:

مرحله 1 – جلسه: آگهی دهنده باید در مورد محصول یا خدماتی که باید تبلیغ شود جلسه ای جهت تجزیه و تحلیل و عملکرد کلی داشته باشد.

مرحله 2 – دانستن هدف: ابتدا باید هدف یا هدف تبلیغات را بدانید. یعنی چه پیامی برای مخاطب تحویل داده می شود؟

مرحله 3 – تحقیق: این مرحله شامل شناسایی رفتار بازار، شناخت رقبا، نوع تبلیغاتی که آنها استفاده می کنند، پاسخ مصرف کنندگان، دسترسی منابع مورد نیاز در این فرآیند و غیره است.

مرحله 4 – مخاطب هدف: گام بعدی شناسایی مصرف کنندگان هدف است که به احتمال زیاد به خرید محصولات روی می اورند. هدف باید به درستی بدون هیچ گونه سردرگمی شناسایی شود. برای مثال اگر محصول یک نوشیدنی سالم برای بچه های در حال رشد باشد، مشتریان هدف، والدینی خواهند بود که قصد خرید آن را دارند و نه بچه هایی که قصد نوشیدن آن را دارند.

مرحله 5 – انتخاب رسانه: در حال حاضر مخاطبان هدف شناسایی شده است، باید یک رسانه مناسب برای تبلیغات انتخاب کنید تا مشتریانی که در مورد محصول مطلع شده اند و مایل به خرید هستند به اسانی در دسترس انها باشد.

مرحله 6 – تنظیم بودجه: پس از آن، بودجه تبلیغاتی باید برنامه ریزی شود تا در طول روند تبلیغات هیچ کمبود مالی یا بیش از حد بودجه وجود نداشته باشد و همچنین هیچ ضرری برای این شرکت وجود ندارد.

مرحله 7 – طراحی و ایجاد آگهی: ابتدا طرح طراحی آگهی در مقالات توسط طراحان پذیرنده اگهی ساخته شده و سپس ایجاد آگهی واقعی با کمک مدیران هنری و پرسنل خلاق آژانس انجام می شود .

مرحله 8 بررسی نهایی: پس از آن آگهی ایجاد شده مجددا مورد بررسی قرار گرفته بتواند وارد بازار شود.

مرحله 9 – محل و زمان آگهی: قدم بعدی این است که تصمیم بگیرید کجا و چه زمانی آگهی نمایش داده شود.

محل تصمیم گیری خواهد شد با توجه به مشتریان هدف که در آن آگهی برای آنها به وضوح قابل ملاحظه است. نهایی شدن زمانی است که آگهی در رسانه منتخب پخش می شود.

مرحله 10 – اعلام: در نهایت آگهی با خلق کامل، قرار دادن مناسب و زمان بندی مناسب در بازار منتشر می شود.

مرحله 11 – عملکرد: آخرین قدم این است که عملکرد آگهی را از لحاظ پاسخ به مشتریان بررسی کنید، اینکه آیا آنها از تبلیغات و محصول راضی هستند یا نه، آگهی به همه افراد هدفمند رسیده بود، آگهی به اندازه کافی توانا بود و برای رقابت با دیگر رقبا، و غیره به درستی مورد مطالعه قرار گرفته و تغییرات صورت گرفته است یا خیر.

By رضا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دو − 2 =