اخلاق در تبلیغات

اخلاق به معنی مجموعه ای از اصول اخلاقی است که بر رفتار فرد یا نحوه فعالیت آن حکمرانی می کند. و تبلیغات به معنی نوع ارتباط بین فروشنده و خریدار است.

بنابراین اخلاق در تبلیغات به معنی مجموعه ای از اصول به خوبی تعریف شده است که شیوه ارتباطات بین فروشنده و خریدار را کنترل می کند . اخلاق مهمترین ویژگی صنعت تبلیغات است. اگرچه مزایای تبلیغاتی زیادی وجود دارد، اما بعضی از نکات وجود دارد که با هنجارهای اخلاقی تبلیغات مطابقت ندارند.

آگهی اخلاقی چیزی است که دروغ نمی گوید، ادعای جعلی یا دروغ را نمی کند و در حد مجاز بودن است .

امروزه، تبلیغات بیش از حد اغراق شده است. به نظر می رسد تبلیغ کنندگان آگاهی از هنجارها و اصول اخلاقی ندارند. آنها فقط نمی فهمند و نمی توانند تصمیم بگیرند که چه چیزی صحیح و چه غلط است.

منطقه اصلی مورد علاقه برای تبلیغ کنندگان افزایش فروش خود را، به دست آوردن مشتریان بیشتر و بیشتر، و افزایش تقاضا برای محصول با ارائه آگهی به خوبی تزئین شده، پف کرده و رنگارنگ. آنها ادعا می کنند که محصولشان بهترین است، دارای کیفیت منحصر به فردی نسبت به رقبا، مقرون به صرفه تر و مفید تر است. اما بیشتر این تبلیغات غلط، مشتریان گمراه کننده و غیر اخلاقی هستند. بهترین مثال از این نوع تبلیغات این است که نشان می دهد snacks شب برای بچه ها، آنها رنگ آمیزی و چسباندن استفاده از محصول نگاه براق و جذاب برای مصرف کنندگان که تماشای تبلیغات در تلویزیون و متقاعد کردن آنها را به خرید محصول بدون دادن فکر دوم.

اخلاق در تبلیغات به طور مستقیم با هدف تبلیغات و ماهیت تبلیغات ارتباط دارد

گاهی اوقات غلبه بر تبلیغ برای اثبات سود محصول ضروری است. به عنوان مثال یک تبلیغ تبلیغاتی بهداشتی که نشان می دهد وقتی که یک دختر در برخی از دختران در یک رودخانه افتاد، دستمال کاغذی تمام آب رودخانه را خیس کرد. بنابراین، هدف از تبلیغات فقط برای اطلاع دادن به زنان درباره کیفیت محصول بود. بدیهی است، هر زن می داند که این اتفاق نمی تواند رخ دهد اما تبلیغ پذیرفته شد. این نشان می دهد که تبلیغات غیر اخلاقی است.

اخلاق نیز به آنچه اعتقاد داریم بستگی دارد

اگر تبلیغ کنندگان تبلیغات را بر این اعتقاد قرار دهند که مشتریان آن را درک می کنند، آنها را متقاعد می کنند و سپس در تبلیغاتشان عمل می کنند، این امر منجر به نتایج مثبت می شود و ممکن است تبلیغ نامعقول باشد. اما در عین حال اگر تبلیغ کنندگان بر این باورند که می توانند مشتریان خود را گمراه کنند با نشان دادن چیزهای غیر عملی مانند کلیک روی انگشتان، خانه یا دفتر خود را به طور کامل مبادله می کنند و یا فقط خرید یک بلیط قرعه کشی شما را یک میلیونر خواهد کرد، برای آنها کار کنید و به عنوان غیر اخلاقی نامیده می شود.

اخیرا Vetican مقاله ای صادر کرد که می گوید: تبلیغات باید از سه اصل اخلاقی – حقیقت، مسئولیت اجتماعی و رعایت حرمت انسانی پیروی کنند.

به طور کلی، شرکت های بزرگ هرگز دروغ نمی گویند چون باید نکات خود را در مورد تنظیم کننده های تبلیغاتی مختلف ثابت کنند. حقیقت همیشه گفته می شود اما به طور کامل نیست. گاهی اوقات بهتر است که کل حقیقت را در تبلیغ آشکار نکنیم، اما در حقیقت باید حقیقت را برای بهبود بهتر نشان داد.

تبلیغات دارویی – آنها به ایجاد آگاهی کمک می کنند، اما یک نقطه قابل توجه در اینجا این است که تبلیغ کنندگان نشان می دهد گرچه دارو می تواند درمان کند، اما هرگز در مورد عوارض جانبی همان چیزی و یا خطرات مربوط به مصرف آن صحبت نمی کنند.

کودکان – کودکان فروشندگان اصلی تبلیغات و محصول هستند. اما هنگامی که تبلیغ کنندگان از آگهی کودکان استفاده می کنند، باید به یاد داشته باشید که آنها به تنهایی کار خود را انجام نمی دهند مانند مسواک زدن دندان ها،بازی کردن با اسباب بازی ها یا نوزادانی که بطری شیر خود را نگه دارند، همانطور که همه می دانند که هیچ کس بچه های خود را بی مراقب نخواهد گذاشت در حالی که تمام این فعالیت ها را انجام می دهد. بنابراین نشان دادن پدر و مادر نیز در همه فعالیت ها و یا موارد تبلیغاتی مشارکت می کنند منطقی تر است.

الکل – تا امروز، هیچ آگهی مشروب نیافته ای وجود ندارد که نشان دهد کسی که نوشیدن مشروب اصلی را نشان می دهد. آنها در تبلیغات خود با نام تجاری خود از آب معدنی و سودا استفاده می کنند. این نوع تبلیغات به عنوان تبلیغات جایگزین نامیده می شود. این نوع تبلیغات کاملا غیرممکن است وقتی تبلیغات مشروب کاملا ممنوع است. حتی اگر تبلیغات برای الکل وجود نداشته باشد، مردم نوشیدن را ادامه خواهند داد.

سیگار و توتون و تنباکو – این محصولات نباید هرگز به عنوان مصرف این موارد به طور مستقیم و به طور جدی مسئول سرطان و سایر مسائل بهداشتی شدید باشد. این در حال حاضر در کشورهایی مانند هند، نروژ، تایلند، فنلاند و سنگاپور ممنوع است.

تبلیغات برای علل اجتماعی – این نوع از تبلیغات اخلاقی هستند و توسط مردم پذیرفته شده اند. اما تبلیغات مانند کاندوم و قرصهای پیشگیری از بارداری باید محدود باشد، زیرا اینها بعضی اوقات غیرعادی هستند و بیشتر احتمال دارد که اخلاق و شایستگی را در مکان هایی که هیچ اطلاعات آموزشی در مورد تمام این محصولات وجود ندارد، از دست بدهند.

با نگاه به تمام این نکات فوق، تبلیغ کنندگان باید مسئولیت خود را در تنظیم تبلیغات خود با استفاده از موارد زیر بالا ببرد:

  • طراحی کدهای نظارتی خود را در شرکت های خود، از جمله هنجارهای اخلاقی، حقیقت، منصفانه و حقوقی
  • پیگیری فعالیت ها و حذف آگهی هایی که کد را برآورده نمی کنند.
  • مصرف کنندگان را در مورد کدهای خود تنظیم کننده شرکت اطلاع دهید
  • با توجه به شکایات دریافت شده از مصرف کنندگان در مورد تبلیغات محصول، توجه کنید.
  • حفظ شفافیت در سراسر شرکت و سیستم.

هنگامی که تمام نکات فوق اجرا می شود، آنها منجر به:

  • این شرکت مسئول تمام فعالیت هایش است
  • احتمال انتقاد از منتقدان و یا هر سازمان نظارتی را کاهش می دهد.
  • به اطمینان از مشتریان کمک خواهد کرد، آنها را به شرکت و محصولات خود اعتماد کنند.

By رضا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

3 + 3 =