تبلیغات اینترنتی

در 15 سال گذشته، اینترنت رسانه های سنتی پخش مانند تلویزیون و رادیو و همچنین رسانه های چاپی، مانند مجلات و روزنامه ها را تغییر داده است. اینترنت تعدادی از خدمات جدید و یا گسترده، به خصوص در بازاریابی و تبلیغات ارائه می دهد. در سال 2016، حدود 25 درصد از کسب و کارهای اتحادیه اروپا که حداقل 10 نفر را استخدام می کنند، از تبلیغات اینترنتی استفاده می کنند. در میان کشورهای عضو اتحادیه اروپا در سال 2016، تبلیغات اینترنتی توسط یک یا چند شرکت در مالت (46 درصد)، سوئد (42 درصد)، دانمارک (40 درصد)، ایرلند، لیتوانی و فنلاند (33 درصد)، در حالی که کمتر از 20 درصد از شرکت ها در رومانی (12 درصد)، پرتغال (15 درصد)، فرانسه و ایتالیا (هر دو 18 درصد) و همچنین بلغارستان و مجارستان (هر دو 19 درصد) مورد توجه قرار گرفتند.

استفاده از تبلیغات متنی بسیار محبوب تر از انواع دیگر تبلیغات اینترنتی هدفمند بود. به احتمال زیاد به این دلیل است که فن آوری های تعبیه شده به صفحات وب برای پیاده سازی آسان است. حدود 78 درصد از تجارب اتحادیه اروپا در اینترنت از اطلاعات مربوط به محتوای صفحات اینترنتی را با کلمات کلیدی نمایش می دهند تا قبل از ارسال تبلیغات مربوطه مخاطبان را دقیقا مشخص کنند. در 11 کشور اتحادیه اروپا این نوع از تبلیغات در بیش از 80 درصد از شرکت ها مورد استفاده قرار می گیرد.

هدف قرار دادن رفتاری و جغرافیایی هدفمند به ترتیب 27٪ و 30٪ از کسب و کارهای اتحادیه اروپا بود. حدود 35٪ از شرکت ها با استفاده از روش های تبلیغاتی هدفمند اینترنتی بیشتر از آنچه که در بالا ذکر شد به هدف خود رسیدند. برای هدفگیری رفتاری، بیشترین میزان در قبرس (48 درصد)، هلند و فنلاند (هر دو 42 درصد) ثبت شد. بیش از نیمی از کسب و کارهای تبلیغاتی آنلاین در قبرس (53٪) و حدود 40٪ از آنها در ایرلند (43٪)، مالت (41٪)، هلند (40٪)، لتونی و فنلاند (هر دو 39٪).

By رضا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سه × سه =